BiznesMarketing

Co to jest i jak działa dropshipping?

Co to jest i jak działa dropshipping?

Sprzedaż w modelu dropshippingu interesuje coraz więcej osób. Nic w tym dziwnego. E-commerce rozwija się niesamowicie i w bardzo dużym tempie. Ludzie stawiający swoje pierwsze lub kolejne kroki w handlu szukają zatem dla siebie możliwości zwiększenia działań biznesowych. Dropshipping bez wątpienia ma wiele pozytywnych stron, o których odrobinę poniżej.

Dropshipping co to?

Dropshipping to nic innego jak jeden z modeli sprzedaży, w którym osoba zakładająca swój sklep internetowy nie operuje towarem sprzedawanym klientom. Musi wcześniej nawiązać relacje partnerskie i biznesowe z hurtowniami, które dysponują konkretnym rodzajem towaru, ponieważ wysyłka będzie odbywała się właśnie z tamtego poziomu. Sprzedając w modelu dropshippingu, nie trzeba inwestować w zakup towaru do sklepu. Rozwiązuje to sporo problemów na start. Między innymi nie wymaga ogromnych nakładów finansowych na zakup produktów, a następnie sporych nakładów na ich magazynowanie. Można ruszyć z biznesem stosunkowo szybko.

Jak sprzedawać w modelu dropshippingu?

Aby sprzedawać w tym modelu, na początek trzeba znaleźć odpowiednich partnerów, którzy będą niezawodni i rzeczywiście zajmą się wysyłką towaru do klientów w określonym czasie. To chyba zresztą najtrudniejszy element układanki. Osoby, które na przykład sprzedają w modelu dropshippingu, a hurtowników wysyłających towar znaleźli w krajach azjatyckich, nie mogą mieć pewności co do tego, kiedy towar zostanie wysłany. Jeśli nigdy nie widzieli go na własne oczy, jakość towaru może być rozczarowująca. Stąd też, by nie spalić biznesu opartego o dropshipping, warto kontaktować się z hurtowniami funkcjonującymi od dawna, cieszącymi się renomą wśród klientów. To najlepsze rozwiązanie zapewniające powodzenie. Jeśli współpraca zostanie nawiązana z hurtownią, która nie wywiązuje się odpowiednio ze swoich działań, mogą pojawić się liczne problemu. To na przykład opóźnienia w wysyłce towaru.

Minusy dropshippingu

Największy minus dropshippingu to ten, że sprzedaje się towar, którego tak naprawdę nie posiada się na stanie. Cała odpowiedzialność za realizację wysyłki leży zatem na magazynie. Warto na stronie internetowej swojego sklepu lub na aukcjach internetowych, które prowadzi się na znanych i lubianych portalach, zaznaczyć, że sprzedaż opiera się na modelu dropshippingu. Wtedy klient kupujący w sklepie ma jasność, że na towar będzie musiał poczekać dłużej, ponieważ jest on wysłany na przykład z Chin. Wielu sprzedających nie chce jednak podawać tej informacji, bywa ona zapisana gdzieś w regulaminie sklepu. Dlaczego? Ponieważ sporo klientów nie decyduje się na kupowanie w tym modelu, między innymi ze względu na konieczność długiego oczekiwania na wysyłkę.

Jak odnieść sukces w dropshippingu?

Jeśli model sprzedaży, jakim jest dropshipping wydaje się interesujący i dobry dla firmy, należy znaleźć hurtowników, a następnie odpowiednie systemy, które umożliwiają prawidłową koordynację pomiędzy pracą sklepu, a magazynu. Na rynku istnieje coraz więcej dedykowanych aplikacji, które służą do integracji sklepu z magazynem. Warto je poznać i wybrać tę, która cieszy się największym uznaniem użytkowników.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.