Marketing

Co to jest social media marketing?

Co to jest social media marketing?

Social media to znak naszych czasów. Mniej więcej od dekady lub odrobinę dłużej niezwykle popularne są aplikacje społecznościowe, wśród których króluje Facebook oraz Instagram. Przez lata aplikacje zmieniały się i dojrzewały. Obecnie to już nie tylko platformy, na których można poznawać ludzi, być z nimi w kontakcie, na bieżąco śledzić ich życie poprzez obserwowanie filmów i zdjęć, które zamieszczają. To również platformy sprzedażowe, na których można pokazać swoją firmę i jej działalność.

Social media marketing


Idę social media marketingu jest to, że osoby funkcjonujące tam jako influencerzy, mogą zachęcać swoich odbiorców do kupowania konkretnych produktów czy usług. Budują społeczność, która ufa influencerom, ponieważ osoby te postrzegane są jako sympatyczne, pozytywne, posiadające wiedzę na jakiś temat, charyzmę. Influencer marketing to zatem sprzedaż i reklamowanie poprzez działania influencerów, czyli ludzi budujących swoją markę osobistą poprzez działania w sieci.

Czy influencer marketing działa?


Jeszcze kilka lat temu można było mieć wątpliwości, czy inwestowanie w influencer marketing ma rzeczywiście sens. Od kiedy jednak zaczęło być głośno o sytuacjach, gdy jakaś influencerka z Polski czy świata pokazała wybrany przez siebie sweter i załączyła do niego link, a następnie w ciągu kilkudziesięciu minut został on wykupiony ze sklepu internetowego, już nie ma wątpliwości, że to sposób na zwiększenie sprzedaży. Dlatego też firmy i marki chętnie angażują do swoich działań promocyjnych influencerów, tak naprawdę w różny sposób. Czasami to kampanie reklamowe, w których influencerzy pokazują rzecz w użytku. Czasami to linki afiliacyjne, które influencer zamieszcza na przykład na insta stories. Klikając w link, można przenieść się na stronę produktu, a następnie po prostu go kupić. Właśnie w ten sposób działa influencer marketing. Nie byłoby go jednak bez marki osobistej influencer.

Marka osobista

Aby social media marketing mógł działać, osoby zaangażowane do promocji muszą zbudować silną markę osobistą. Oznacza to, że dla swoich odbiorców muszą jawić się jako osoby godne zaufania, których wybory są po prostu dobre. Tylko wtedy ludzie obserwujący danego influencera będą kierować się jego wyborami i również kupować rzeczy i produkty, które on poleca. Aby być influencerem z ogromnym zasięgiem i możliwościami, często swoje działania w sieci trzeba prowadzić przez wiele lat. Dlatego też obserwuje się pewne zmiany w influencer marketingu. Od pewnego czasu mówi się na przykład o mikroinfluencerach, a zatem osobach, które być może nie mają tak wielu odbiorców, jednak wśród osób, która obserwują ich na Instagramie lub Facebooku, cieszą się dużą sympatią i zaufaniem. To wystarczy, aby reklama, którą zamieszczą na swoich social mediach była skuteczna. Firmy lub marki korzystające z usług influencerów mają różne strategie. Niektórzy wolą wybrać do swoich kampanii znane nazwiska osób funkcjonujących w sieci, inni chętniej angażują mikroinfluencerów.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.