Tutaj jesteś

Czy warto pozycjonować branże sezonowe?

30 czerwca 2022 Biznes branże sezonowe

Branże sezonowe to szczególnie ciekawy przypadek, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Tak naprawdę jest to o wiele bardziej wymagający obszar niż przedsiębiorstwa, oferujące produkty równie atrakcyjne przez cały rok. Pozycjonowanie firm, działających w branżach sezonowych, których produkty popularne są właściwie przez 3 czy 4 miesiące w roku nie jest proste, tym bardziej biorąc pod uwagę dużą konkurencję. Właśnie dlatego, promowanie takich produktów i marek wymaga dużej świadomości oraz specjalnego podejścia, dzięki któremu z pewnością uda się o wiele skuteczniej przeprowadzić działania pozycjonerskie, docierając do kolejnych potencjalnych klientów, a co za tym idzie – zwiększając przychody.

Jakie są typy sezonów według marketingowców?

Możemy wyróżnić przede wszystkim sezony duże i małe. Do dużych zaliczymy przede wszystkim sezon letni i zimowy, a co za tym idzie wszystkie produkty, które to cieszą się wówczas największą popularnością. Sezonem małym określa się wszystkie jednodniowe święta i wydarzenia, takie jak Dzień Matki, Dzień Kobiet, Dzień Chłopaka, Dzień Babci i Dziadka, początek i koniec roku szkolnego czy Walentynki. Oprócz branż, które skupiają się na sprzedaży produktów, które popularnością cieszą się głównie w tych dwóch sezonach, są również firmy, które szczególnie skupiają się na chwilowych trendach, dyktowanych przez media społecznościowe czy zmieniającą się sytuację na świecie. Dostosowanie formy reklamy do typu sezonowości danej branży również ma ogromne znaczenie.

Analiza trendów – dlaczego jest tak istotna w efektywnym pozycjonowaniu branż sezonowych?

Aby skutecznie pozycjonować sklepy czy strony WWW, których oferta obejmuje produkty popularne tylko przez kilka miesięcy w roku, należy aktywnie śledzić i analizować trendy. Konieczne w tym przypadku jest przede wszystkim ustalenie, kiedy zwiększa się zainteresowanie danym produktem. Nie jest to tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać, ponieważ moment zakupu (czyli ten, w którym zwiększają się zyski) nie musi być jednocześnie momentem wzrostu popularności. Popularność wzrasta wtedy, kiedy internauci zaczynają rozglądać się za danym produktem, przeglądać kolejne oferty. Zwykle ma to miejsce około 1-2 miesiące przed dokonaniem realnego zakupu. Wtedy też warto rozpocząć wzmożone działania marketingowe, wykorzystując nie tylko pozycjonowanie, ale również reklamy w social mediach czy Google Ads. Aby analizować trendy, musimy mieć dostęp do konkretnych danych, pochodzących ze strony czy sklepu internetowego. W tym celu potrzebne będzie narzędzie Google Analytics lub Google Trends, które sprawdzi się doskonale już przy rozpoczęciu działalności.

Pozycjonowanie branż sezonowych – o czym warto pamiętać?

  • Aby pozycjonowanie przyniosło efekt, musimy pamiętać przede wszystkim o dogłębnej analizie trendów na kilka miesięcy przed rozpoczęciem sprzedaży;
  • Warto przygotować się do sezonu kontynuując działania pozycjonerskie przez cały rok;
  • Rozpoczęcie współpracy z agencją powinno mieć miejsce na kilka miesięcy przed rozpoczęciem sezonu, abyśmy mieli możliwość zobaczenia faktycznych efektów działań;
  • Dobrym pomysłem jest zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu również po teoretycznym zakończeniu sezonu, przedstawiając atrakcyjne rabaty i promocje.

Pozycjonowanie to metoda pozyskiwania ruchu, którą uznaje się za najskuteczniejszą w każdej branży – również w przypadku firm, oferujących produkty sezonowe. Warto korzystać z usług pozycjonerskich przez cały rok, aby później – przed samym rozpoczęciem sezonu oraz w jego trakcie – być gotowym na pozyskiwanie maksymalnej ilości klientów. Ruch organiczny doskonale przekłada się na wzrost zysków, dlatego też tak ważna jest regularność w przeprowadzanych działaniach.

Profesjonalna agencja kluczem do skutecznego pozycjonowania branż sezonowych

Po raz kolejny podkreślimy, że to właśnie dogłębna analiza trendów i ruchu użytkowników w sieci jest kluczem do przeprowadzenia skutecznych działań z zakresu pozycjonowania, a także wdrożenia reklam w mediach społecznościowych czy Google Ads. Dzięki skutecznemu marketingowi firm z branż sezonowych można zyskać naprawdę wiele. Najlepszą drogą jaką możemy pójść jest wybranie doświadczonej agencji, specjalizującej się w marketingu internetowym  https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

Redakcja monitorowanierynku.pl

Autorzy naszych tekstów to specjaliści, których pasją są tematy biznesu, pracy, ekonomii, rozwoju osobistego, inwestycji i marketingu. Z doświadczeniem oraz głęboką wiedzą w swoich dziedzinach, tworzą wysokiej jakości artykuły, które nie tylko dostarczają wartościowych informacji, ale także inspirują do rozwoju i osiągania sukcesów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

Obsługa techniczna nieruchomości – najważniejsze informacje