Choć sprzedaż odbierana jest często jako proste i niewymagające zajęcie, to jednak prawda wygląda zupełnie inaczej — skuteczna sprzedaż jest wynikiem ogromnego wysiłku, a także nabytych umiejętności. Szczególnie widać to na przykładzie call center, gdy sprzedawca nie ma fizycznego kontaktu z klientem. Żeby tę pracę nieco ułatwić, często stosuje się specjalny trening dla call center i inne usługi wspomagające.
Sales Lions — szkolenie sprzedaży
Nikogo nie trzeba przekonywać do tego, jak trudna jest praca w sprzedaży na słuchawce, czyli osoby pracującej w call center. Jest to zawód, który wymaga nie tylko stalowych nerwów, lecz również umiejętności przebicia się i dotarcia do klienta. Co jednak bardzo ważne, nie trzeba się wcale z tymi umiejętnościami urodzić, ponieważ mogą one zostać wypracowane. Taki efekt osiąga się poprzez odpowiednie szkolenia i treningi, które realizowane są przez specjalistów w zakresie handlu. Szczególnie polecane są zajęcia przeprowadzane przez firmę Sales Lions, które cieszą się na rynku szczególną popularnością. Ich sekretem jest wykorzystywanie do nauki rzeczywistych nagrań z przeprowadzanych rozmów, dzięki czemu precyzyjnie przez specjalistów określane są fragmenty, które każdy handlowiec powinien poprawić.
Co więcej, nakreślane są w takiej sytuacji pożądane scenariusze i wzorce prowadzenia rozmowy, dzięki czemu kursanci niejako na żywym organizmie uczą się, jak należy w danej sytuacji postąpić. Nic więc dziwnego, że tego rodzaju zajęcia odznaczają się tak dużą skutecznością i kształcą naprawdę świetnych specjalistów w zakresie handlu.
Audyty Call Center
Wiedzieć trzeba, że firma ta specjalizuje się nie tylko w przeprowadzaniu kursów pozwalających sprzedawcom szlifować swoje umiejętności, lecz co również niezwykle ważne, przeprowadza także audyty w firmach. Z jakiego powodu są one tak bardzo ważne? Wiele osób odbiera audyt jako coś negatywnego, co wiąże się z przykrymi konsekwencjami. Nic bardziej mylnego, ponieważ precyzyjnie i fachowo poprowadzony audyt może być niezwykle cenny dla każdego przedsiębiorstwa. Możliwość uzyskania opinii i chłodnego spojrzenia specjalistów z zewnątrz pozwala wskazać mocne, lecz przede wszystkim słabe strony danej firmy i jej sposobu pracy w call center. Dzięki temu realne staje się udoskonalenie schematów i scenariuszy rozmów, zarządzania pracownikami czy też wykorzystywanych technologii. Wszystko to w zauważalny sposób przyczynić się może do poprawy efektywności pracy firmy, a więc i do zwiększenia jej przychodów.