Tutaj jesteś

Płatności w systemie internetowym – jakie wybrać?

11 kwietnia 2023 Biznes Płatności w systemie internetowym

Handel w sieci to ogromna wygoda dla klientów. Bez wychodzenia z domu można nabyć niemal dowolny produkt, szybko za niego zapłacić, a potem oczekiwać na paczkę dostarczoną wprost do domu. Właściciele sklepów online dbają o to, aby każdy etap kupowania był szybki, łatwy i wygodny dla klientów. Szczególnie istotne są płatności w sklepie internetowym. Jakie wybrać do swojego e-commerce, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupowania klientom?

Tradycyjny przelew bankowy

Tradycyjny przelew bankowy to jedna z najstarszych, ale wciąż chętnie wybieranych płatności w sklepie internetowym. Z punktu widzenia właściciela sklepu zaletą tego rozwiązania jest to, że nie musi on korzystać z pośredników płatności i płacić prowizji za ich obsługę. Pieniądze są wysyłane bezpośrednio na konto sklepu i klienci nie muszą podawać żadnych wrażliwych danych podczas opłacania zamówienia. Rozwiązanie to wiąże się jednak z pewnymi niedogodnościami. Najistotniejszą z nich jest dłuższy czas obsługi niż np. w przypadku szybkich przelewów. Środki są księgowane na koncie nawet kilka dni później (w przypadku wysyłki przelewu przed weekendem), co może opóźnić wysyłkę zamówienia. Ponadto sprzedawca musi sam kontrolować, które zamówienia zostały opłacone, co może być dość kłopotliwe przy większej liczbie zamówień. Sytuacje, gdy sprzedawca przeoczył przelew, wcale nie należą do rzadkości. To z kolei przekłada się na niezadowolenie klientów i wpływa na ich opinię na temat sklepu.

Szybki przelew online

Obecnie najpopularniejsze płatności w sklepie internetowym to tzw. szybkie przelewy online. Bramki płatności są obsługiwane przez różnych operatorów, np. PayU, Przelewy24, PayPall czy Blue Media. Wykorzystanie takiej formy płatności w swoim sklepie wymaga zatem podpisania umowy z konkretnym operatorem. Sam proces opłacania zamówienia jest bardzo prosty, szybki i wygodny dla kupującego, co sprawia, że bardzo chętnie korzystają oni z tej formy płatności. Klient nie musi wpisywać żadnych swoich danych podczas realizacji transakcji – numer, wartość zamówienia, dane klienta i dane sprzedawcy są przekazywane automatycznie do bramki płatności. Jedyne, co użytkownik musi zrobić, to wybrać swój bank i zatwierdzić transakcję. Od razu otrzymuje potwierdzenie opłacenia zamówienia, a sama płatność pojawia się automatycznie w systemie sklepu. Jest to zatem bardzo szybka forma płatności, co może przełożyć się na prędkość realizacji zamówienia – sprzedawca może równie szybko zacząć pakować przesyłkę. Ta forma płatności wpływa też pozytywnie na wiarygodność sklepu.

Redakcja monitorowanierynku.pl

Autorzy naszych tekstów to specjaliści, których pasją są tematy biznesu, pracy, ekonomii, rozwoju osobistego, inwestycji i marketingu. Z doświadczeniem oraz głęboką wiedzą w swoich dziedzinach, tworzą wysokiej jakości artykuły, które nie tylko dostarczają wartościowych informacji, ale także inspirują do rozwoju i osiągania sukcesów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?